sunnuntai 24. maaliskuuta 2013

Antwerpen ja pari pulua

57/83

Taas on vierähtänyt "vähän" aikaa viime postauksesta. Tässä välissä olemme ehtineet käymään Belgiassa, Antwerpenissa, löytämässä muodin mekasta itsellemme merkkituotteita, tapaamaan hollantilaisen kaverimme ja edustamaan Suomea koulun International Dayssa. Samalla olemme myös ehtineet jännittää Salkkareiden hurjia juonenkäänteitä, kuka onkaan tuo salaperäinen Korppi?

Lähdimme viime viikonloppuna perjantaina junalla kohti Belgiaa, päämääränä Antwerpen, joka valikoitui villin pohdinnan jälkeen kohteeksi parhaan sään vuoksi. Yritimme päättää matkakohdetta myös Samkin pipon avulla. Käyttäkää mielikuvitustanne rakkaat lukijat.... :)

Belgiaan oli yllättävän helppo ja halpa matkustaa. Belgiassa saa matkustaa kahden aseman välillä vain 12 eurolla, joten matkakustannukset olivat matalat.

Rautatieasema Antwerpenissä

Antwerpeniin tullessa yllätyimme todella rautatieaseman koosta, junia lähti ainakin 4 kerroksesta. Se oli ehdottomasti isoin rautatieasema, missä olimme käyneet. Täytyy myöntää, että kesti hetken aikaa, ennnen kuin löysimme ulos.
Hotellimme sijaitsi aika lähellä rautatieasemaa. Matka hotellille oli mielenkiintoinen, jossain vaiheessa matkaa vastaan alkoi tulla epäilyttävän näköistä porukkaa, mietimme, mihin oikein olemme menossa. Kun tulimme hotellille, siellä ei ollutkaa ketään meitä vastassa/huoneemme avain ei ollut siellä, missä sen piti olla. Yritimme soittaa asiakaspalveluun, mutta kukaan ei vastannut. Yhtäkkiä ovesta tuli huppupäinen mies, joka sanoi meille: ettei tämä ole hotelli. Hänellä oli kuitenkin avaimet meille. Olimme hieman hämmennyksissä, koska mies jatkoi hokemista, ettei tämä ole hotelli ja että meidän pitää ymmärtää se. Mihin olimme joutuneet ja mikä tämä oikeen on, jos se ei ole hotelli?! Pääsimme kuitenkin ehjin nahoin huoneeseemme, joka kuitenkin oli ihan hyvä. Hotellimme osoittautui paikaksi, jossa voi asua myös pidempiä aikoja.

Eläintarhan portit

Seuraavana aamuna lähdimme tapaamaan kaukaisia serkkujamme, reissumme kohokohtaan, eläintarhaan.

Joku muukin jonottamassa tapaamaan lajitovereita

Eläintarhassa näimme eläimiä. Uskokaa tai älkää. Erityisesti odotimme norsuja ja kirahveja. Myös apinat tekivät meihin vaikutuksen. Hassua oli, että eläintarha oli keskellä vilkasta kaupunkia, miltä tuntuisi aamulla katsoa ikkunasta ulos ja nähdä omalla takapihalla kirahveja? Kelpaisi meille.

Eläintarhasta
Kirahveja
Etsin omaa Harry Potteriani

Eläintarhan jälkeen kävimme vielä Aquatopiassa. Lähdimme kalastamaan tappajahaita, mutta löysimme vain kilpikonnia ja pienempiä haikaloja. Aquatopia oli rakennettu hotellin yhteyteen ja seikkailimme siellä liukuportaiden avulla eri kerroksissa ja haitunnellissa.
Eläimellisen menon jälkeen lähdimme etsimään hartautta Suomalaiselta merimieskirkolta. Hartauden sijaan löysimmekin mummulan. Paikka oli ehdottomasti kokemisen arvoinen ja aika meni joutuisasti korvapuustin ja kahvin ääressä. Saimme hyviä vinkkejä, mitä Antwerpenissä kannattaisi nähdä ja tehdä. Jos joskus eksyt Antwerpeniin niin Suomalainen merimieskirkko on ehdottomasti kokemisen arvoinen, varsinkin jos olet ollut reissun päällä pidemmän aikaa.
Loppuillan kiertelimme ympäri Antwerpeniä ja yritimme selvitä hengissä hotellille.

Näkymiä näköalapaikalta

Antwerpen

Keskusta

Sunnuntaina kävimme paikallisella pulutorilla. Emme valitettavasti ostaneet tuliaisiksi yhtään hyvää pullua. Näimme kuitenkin niitä ja se riitti meille. Torilla oli myös muutakin ostettavaa kuten oliiveja, hedelmiä, pähkinöitä, koruja, laukkuja, vaatteita... Kaikkea.

Pari pullua

Pulutorin jälkeen lähdimme Starbucksin kautta kohti Maastrichtia.
Muuten arkeemme on kuulunut harjoittelua ja ruuanlaittoa. Olemme koukuttuneet myös sarjaan Pretty little liars, joka ahdistaa syvästi elämäämme, onneksi saamme siitä nyt tauon, kun tulemme Suomeen käymään ensi viikolla.
Huomasimme myös tänään, että hollantilaiset lapset voivat olla yllättävän vaarallisia. Olimme rauhassa pyöräilemässä kadulla, kun kimppuumme hyökkäsi lapsilauma lumipallojen kanssa. Olemme kuitenkin hengissä, juuri ja juuri.
Ensi viikolla luvassa paluu Suomeen hetkeksi sekä pääsiäismunat! Toivottavasti postausrytmimme tästä vähän nopeutuu, yritämme parantaa tapamme :)